INSTRUCTIE
De leerlingen gaan aan de slag met een rekenopdracht op het gebied van kaartlezen/routes.
De leerkracht print een aantal kaarten uit van de woonplaatsen van de leerlingen. Hierop dienen wegen te zien te zijn (bijvoorbeeld een kaart met fietsroutes). De leerlingen tekenen met de bijbehorende Ozo-bot- stiften een route op de kaart. Bijvoorbeeld van hun huis naar de school. De route wordt hierna door de Ozo-bot gereden. De kleurcodes die met de stiften kunnen worden gemaakt, worden naar eigen invulling getekend.
Als elke leerling aan de beurt is geweest met het programmeren van de Ozo-bot, wordt de activiteit afgerond door middel van de dobbelsteen evaluatiemethode.
EXTRA UITDAGING
Ook is er een mogelijkheid om de leerlingen een verplichte kleurcode te laten toevoegen aan de route. Hierdoor wordt het moeilijker om de Ozo-bot te programmeren.
Lesdoelen CT
- De leerling leert hoe hij een computer of robot repetitieve taken kan laten uitvoeren
Lesdoelen
DE LEERLING KAN KAARTLEZEN EN EEN ROUTE UITTEKENEN