Communiceren in boomhutten

De leerlingen gaan op zoek naar manieren om te communiceren in 2 of 3 verschillende boomhutten, zonder daarbij gebruik te maken van een telefoon en geschreeuw, ze gaan daarbij in groepsverband onderzoeken hoe en welke communicatiemiddelen te gebruiken zijn. Na het onderzoeken dienen ze deze oplossingen zelf te maken of te proberen mits iemand deze het heeft. Vervolgens gaan ze aan de hand van een evaluatiemodel het ontworpen product evalueren op basis van een aantal factoren.

Lesdoelen CT

  • De leerling leert een concrete situatie vertalen naar een plan
  • De leerling leert een complexere taak opdelen in deeltaken
  • De leerling leert stapsgewijs een ontwerp maken als oplossing voor een authentiek probleem in zijn leefomgeving dat hij uittest en evalueert

Lesdoelen

  • De leerling leert hoe communicatie werkt en leert daarbij tijdens zijn of haar onderzoek meerdere communicatiemiddelen kennen.

  • De leerlingen zorgen voor een juiste communicatie in teamverband en gaan efficiënter samenwerken in groepsverband.

  • De leerling leert kritisch denken over de oplossing om communicatie makkelijker te maken tussen de boomhutten, hierbij letten ze op gemak en kwaliteit.

Youtube

Over deze les

Tijdsduur ± 75 minuten
Vakgebieden Creatieve vakken
Organisatie Zelfstandig
Leeftijd Middenbouw, Bovenbouw

Aangeboden door Yvette Hengeveld en Wessel ten Damme

Heeft u vragen?

Neem contact op